ÁSZF és Adatkezelés

Általános szerződési feltételek a Táplálékallergia Centrum webáruházához

 

Kérjük, amennyiben Ön a Táplálékallergia Centrum Webáruházának vásárlója, felhasználója kíván lenni, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket, és csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha annak minden pontjával egyetért, és magára nézve kötelezőnek ismeri el. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, nem minősül írásbeli szerződésnek, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, és nem utal magatartási kódexre.

 

1.  Az üzemeltető adatai:

 

1. 1. Cégnév: Tóth – Rabóczki Kft.

1. 2. Székhelye: 1046 Budapest, Benczúr u. 10.

1. 3. Adószáma: 25020256-2-41

1.4. Cégjegyzékszám: 01-09-195138

 

1.5. Kibocsátó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék, mint Cégbíróság

1. 6. Szerződési nyelv: magyar

1. 7. Elérhetőség: 06/30-5560957

budapest@taca.hu

 

2.  Termékek, szolgáltatások

 

2. 1. A webáruház termékei kizárólag on-line, postai levélben vagy telefonon rendelhetőek meg. A megrendelt termékeket házhoz szállítással kerülnek kiszállításra. Személyes átvételre csak a budapesti Táplálékallergia Centrumban van lehetőség, melynek címe: 1133 Bp. Vág u. 9.

 

2. 2. A webáruház termékei az alábbiak:

Gluténmentes élelmiszerek

Tejmentes élelmiszerek Tojásmentes élelmiszerek Szójamentes élelmiszerek Fehérjeszegény élelmiszerek Diabetikus élelmiszerek

2. 3. A webáruház szolgáltatásai a rajta található termékek adatainak közzététele, értékesítésre felkínálása.

2. 4. A termékek megjelenített árai tartalmazzák a mindenkori törvényben meghatározott általános forgalmi adót, de nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Csomagolási költség nem kerül felszámításra, de a Magyar Posta MPL kiszállítás esetén csomagkezelési költséget számítunk fel, tekintettel arra, hogy ezen csomagok esetén nem biztosított a telephelyi felvétel, külön kezelést és adminisztrációt igényelnek. A csomagkezelés költsége nettó 1500,- Ft csomagonként.

2.  5.  Az online vásárlás csak regisztrációval lehetséges.  A telefonos  rendelések  esetén regisztráció nem szükséges, de meg kell adni a nevet, a kézbesítési címet, a számlázási címet,

egy elérhető telefonszámot, esetleg email címet. Telefonos rendelés esetén a szállító cégek és az elállás feltételei   megegyeznek   a   webáruházon   keresztüli   vásárlás   esetére   irányadó szabályokkal.

2. 6. A megrendelések feldolgozása munkanapokon, 12 óráig történik. Rendelés leadására

ezen kívül is van lehetőség. Fenntartjuk a jogot a szokásostól nagyobb számú megrendelés érkezése esetén a fenti időtartam bővítésére (pl. hosszú hétvégék, karácsonyi, húsvéti időszak).

2. 7. A webáruház minden sikeres vásárlást követően automatikusan visszaigazolást küld a rendelésről.  Amennyiben e visszaigazolás az igénybe  vevő  megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelést visszaigazoló e-mailt a webáruház automatikusan küldi, ezért a megrendelés akkor tekinthető elfogadottnak, ha azt ügyfélszolgálatunk telefonon megerősítette, vagy e-mailben is visszaigazolta oly módon, hogy a megrendelés állapotát „kézbesítve” státuszba állította. A „kézbesítve” státuszba állított megrendelések tekinthetők elfogadottnak és kerülnek teljesítésre. A teljesítési határidő a visszaigazolástól, rendelés feldolgozásától számított legfeljebb 30 munkanap.

2. 8. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására, részben vagy

egészben (például valamely megrendelet termék tartós készlethiánya esetén). Részben történő teljesítésre kizárólag a vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. Az egyeztetés elsődleges formája a telefonos egyeztetés, de szükség szerint erre on-line  vagy  egyéb  módon  is  sor  kerülhet.  Ha  a  termék  vételárát  előre  kifizették, visszautasítás esetén az összeg, vagy részbeni teljesítés esetén annak arányos része visszautalásra kerül.

2. 9. A termékek adatlapján megjelenő képek eltérhetnek a valóságostól, céljuk az illusztráció.

A Tóth – Rabóczki Kft.  nem vállal felelősséget a termékismertetők, képek és  egyéb,  a termékkel kapcsolatos információk változásaiért, ha ezek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történtek, különös, de nem kizárólagos tekintettel az előzetes bejelentés nélküli változtatásokra.

 

3.  A rendelés menete

 

3.1. A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.


3.2 A rendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie.

A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy futárszolgálat által), valamint fizetési módot (utánvét, előre utalás). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

3.3 Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási, illetve csomagkezelési költséget. A szállítási és csomagkezelési költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. Fedezeti szerződésből eredő igényeiket a felek kölcsönösen kizárják egymás irányában.

3.4 A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 48 órán belül megkezdődik, előre utalás esetén az összeg beérkezését követő 5, azaz öt munkanapon belül, melybe nem számítanak bele azon napok, amikor a Táplálékallergia Centrum Vág u. 9 alatti üzlete a fogyasztók felé zárva tart.

3.5 Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

3.6 Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.

3.7 Fizetési feltételek
Áruházunkban lehetőség van személyes átvétellel, utánvéttel, valamint előre utalással történő fizetésre, a Magyar Posta által történtő szállítás kiválasztásánál csak előre utalás, a GLS futárszolgálat esetén pedig csak utánvétel lehetséges. Utánvét esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben vagy bankkártyával (ahogy a futárszolgálatnál elérhető) a küldemény kézbesítőjének. Előre utalás esetén a megrendelést követően emailen kapott előzetes számla összegét a megadott bankszámlára történő határidőn belüli utalással kell a fogyasztónak kiegyenlíteni.

3.8 Szállítás
A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal történik. Csomagpontra szállítás a termékek jellege, rövid szavatossági ideje miatt nem lehetséges. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon. A Magyar Posta MPL futárszolgálat választása esetén a szállítási idő nem garantált, így előfordulhat, hogy bár a webáruházunk frissen gyártott terméket ad fel, a fogyasztó már lejárt, vagy számottevően lecsökkent szavatossági idejű terméket kap kézhez. Az ilyen okból eredő reklamációt nem áll módunkban elfogadni, a termékek és a kapcsolódó szolgáltatások díját meg kell térítenie a fogyasztónak.
Szállítási módok: személyes átvétel üzletünkben (1133, Budapest Vág u. 9) vagy a GLS futárszolgálat által, illetve a Magyar Posta MPL szolgáltatása által.

 

4.  A megrendelt termék díjának kiegyenlítése, házhoz szállítása

 

4. 1. A megrendelt terméket annak átvételekor kell kifizetni, amennyiben az utánvéttel került kézbesítésre. Az ekkor fizetendő  végösszeg minden költséget tartalmaz.  Lehetőség van a termék személyes átvételére is a Táplálékallergia Centrum üzleteiben, ekkor a terméket nem terheli a kiszállítás, csomagkezelés díja, a termék vételárát a pénztárnál kell megfizetni. A Magyar Posta MPL szolgáltatásával küldött csomagoknál a díj kiegyenlítése csak előre utalással lehetséges, ekkor a csomag átvételekor nem kell fizetni.

4. 2. A számlát a csomag tartalmazza. A csomagot a futár jelenlétében, kézbesítéskor kell megvizsgálni, és az esetleges sérüléseit jegyzőkönyvezni.  Utólagos, illetve jegyzőkönyv  nélküli  reklamációt  nem áll  módunkban elfogadni.

4. 3. A megrendelt termékeket futárszolgálat szállítja ki, melynek díjszabása az alábbiak szerint alakul.

Szállítási díjak:

1.      Személyes átvétel esetén nincs szállítási díj.

2.      GLS díj egységesen minden csomag esetén max. 40kg-ig garantált másnapi, rugalmas kézbesítéssel: bruttó 1955,80 Ft / db

3.      Magyar Posta MPL alapdíjak garantált másnapi, rugalmas kézbesítés nélkül:
·  Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.

·  Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.

·  Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.

Plusz kezelési költség MPL esetén: nettó 1500,-Ft / csomag

 

   4. 4. A kézbesítés munkanapokon, napközben történik. Célszerű olyan kézbesítési címet megadni, ahol a fenti időpontban megoldható termék átvétele. Az át nem vett csomagokra a GLS Futárszolgálat/ Magyar Posta MPL szabályzata az irányadó, az ilyen csomagok szállítási költségét a vevőre terheljük. A Tóth – Rabóczki Kft. fenntartja a jogot, hogy az át nem vett utánvétes terméket megrendelők későbbi rendeléseit ne teljesítse.

4. 5. A terméket kizárólag abban az esetben rendelje meg, ha annak díját az átvételkor ki tudja egyenlíteni.

4. 6. A megrendelt áru mellé kiállított számla nem jogosít a termék tovább forgalmazására, a megrendelő a rendeléssel kifejezetten elfogadja, hogy a megrendelt terméket mint fogyasztó

rendeli  meg,  azt  sem  más,  sem  saját  célból  üzletszerű  gazdasági  tevékenységhez  nem használja fel. Jelen pontban foglaltak megszegése esetén a Tóth – Rabóczki Kft. fenntartja a

jogot, hogy a további rendeléseket nem teljesíti, valamint a szükséges a további szerződésszegés elhárításához szükséges jogi lépéseket megtegye. Fogyasztó az az önálló

foglalkozásán kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ,  igényben  vesz,  vagy az  áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció,  ajánlat címzettje, illetve az a személy, aki gazdasági vagy szakmai tevékenysége körén kívül köt szerződést.

 

         5.  Hibás teljesítés

 

5. 1. Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönösen szolgáltatással tartoznak egymásnak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. A kötelezett a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik.

 

  5. 2. Fogyasztói szerződések esetén ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítéskor is fennállt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

 

5. 3. Hibás teljesítés esetén a jogosult (vásárló) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha ennek teljesítése lehetetlen, vagy ha ez a kötelezettnek (eladónak) másik jogosulti lehetőséggel összevetve aránytalan többletköltséget eredményezne. A kijavítást vagy kicserélést a dolog tulajdonságaira és a jogosult érdekeire figyelemmel, megfelelő határidőn belül kell elvégezni. Amennyiben a kijavításra vagy kicserélésre a fentiek szerint a jogosultnak nincs joga, vagy azt a kötelezett nem vállalta, illetve annak nem tud eleget tenni, a jogosult fogyasztó megfelelő árleszállítást kérhet vagy elállhat a szerződéstől. Fedezeti szerződésből eredő igényeiket a felek kölcsönösen kizárják egymásirányában.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

5. 4. A jogosult a hibát köteles annak észlelése utáni lehető legrövidebb időn belül közölni a kötelezettel. Fogyasztói szerződések esetében a két hónapon belül közölt kifogásokat kellő időben közöltnek kell tekinteni.

 

5. 5. A jogosult igényét a teljesítéstől számított hat hónapon belül érvényesítheti, kivéve, ha a

kötelező alkalmassági idő ennél rövidebb, ekkor az igényérvényesítés határidejére ez lesz az irányadó. Fogyasztói szerződések esetén az igény érvényesítésére a teljesítéstől számított két év áll a jogosult rendelkezésére.

5. 6. A jogosulti igény teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos

költségek a kötelezettet terhelik.

5. 7. A teljesítés ideje a vásárlás, illetve ha ez később történik, akkor a kiszállítás ideje,

fogyasztói szerződések esetén a fogyasztó részére történő átadás ideje.

 

5. 8. Fogyasztó a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben meghatározott személy, lényegében az az önálló  foglalkozásán kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy,  aki árut  vesz,  rendel,  kap,  használ,  igényben  vesz,  vagy az  áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció,  ajánlat  címzettje,  illetve  az  a  személy,  aki gazdasági  vagy szakmai tevékenysége körén kívül köt szerződést.

5. 9. Fogyasztói szerződésnek azt a szerződést tekintjük, amely fogyasztó és olyan személy

között jön létre, aki (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti.

5. 10. A hibás teljesítéssel érintett terméket a budapesti Táplálékallergia Centrum címére kell

eljuttatni, melynek címe: Táplálékallergia Centrum, 1133 Bp. Vág u. 9. Csak normál, tehát utánvéttel, portóval nem terhelt csomagot áll módunkba átvenni.

5. 11. A kötelezett mentesül a hibás teljesítésből eredő kötelezettségek teljesítése alól, ha a a)

hibát  a  jogosult  a  szerződéskötés  időpontjában  ismerte,  b)  a  hibát  a  jogosultnak  a

szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

5. 12. Minőségi kifogásnak leértékelt áruval szemben is van helye.

5.  13.  A  kötelezett  felelőssége  kizárt  olyan  hibák  vonatkozásában,  melyről a  jogosultat

tájékoztatták, és a tájékoztatás oly módon történt, hogy a jogosult valóban képessé vált a hiba megismerésére.

 

 

6.  Az elállás joga

 

6. 1. Jogszabály értelmében a fogyasztót a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül megilleti az elállás joga, ekkor indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Ekkor a fogyasztót terheli a visszaküldés költsége. A 14 napos határidőbe nem számít bele (termékértékesítés esetén) az átvétel, illetve (szolgáltatásnyújtás esetén) a szerződéskötés napja. Fontos, hogy a 14 napos határidő nem a termék visszaküldésére vonatkozik, hanem az elállási szándék jelzésére. Az elállási szándék mind írásban, mind szóban jelezhető a megadott elérhetőségek valamelyikén.  A Tóth- Rabóczki Kft. fenntartja  a  jogot,  hogy  a  fogyasztótól követelje  a  nem  rendeltetésszerű használatból eredő kárának megtérítését. Fedezeti szerződésből eredő igényeiket a felek kölcsönösen kizárják egymás irányában.

6. 2. Jelen tájékoztató hiányában a fogyasztót az elállás joga három hónapig illeti meg.

 

6. 3. Nem illeti meg a fogyasztót az elállás joga a) gyorsan romló élelmiszerek esetén, illetve b) ha kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő általa szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került a termék előállításra,  valamint  c)  szolgáltatás  nyújtására  irányuló szerződés esetén, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte, és d) olyan termék esetén, amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza.

 

6. 4. A Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a Fogyasztó jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy az által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

 

6. 5. Ha a Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Tóth – Rabóczki Kft. 1046 Budapest, Benczúr u 10. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

6. 6. Ha a Fogyasztó eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

6. 7. A Fogyasztó köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli.

6. 8. A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

6. 9. Amennyiben a vevő élni szeretne az elállás jogával, úgy ezt  megteheti a megadott elérhetőségek valamelyikén az alábbi nyilatkozatminta értelemszerű kitöltésével és visszajuttatásával: Horgony

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

Horgony(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

HorgonyCímzett: Tóth – Rabóczki Kft. 1046 Budapest, Benczúr u 10.

HorgonyAlulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében (megjelölendő az érintett termék vagy szolgáltatás):

HorgonySzerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

HorgonyA fogyasztó(k) neve:

HorgonyA fogyasztó(k) címe:

HorgonyA fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

HorgonyKelt

 

. Ha szándékát postai úton kívánja jelezni, ajánlott küldeményként adja fel igényét.

6. 10. A megrendelt terméket a vevő postai úton vagy futárszolgálattal adhatja fel a Tóth – Rabóczki Kft. címére. A termék visszajuttatásával járó költségek a vevőt terhelik. A Tóth – Rabóczki Kft. fenntartja a jogot, hogy az utánvéttel feladott terméket nem veszi át. A termék céghez érkezést követően, fényképpel rögzítésre kerül a csomag felbontása, majd a termék megvizsgálása.

6.  11. Ha az ily módon előterjesztett  fogyasztói elállás  jogos, a Tóth – Rabóczki Kft. a

visszaérkezést követő 14 napon belül a vevő által megadott számlaszámra a vételárat visszatéríti. Egyeztetés alapján egyéb rendezés is lehetséges.

 

7.  Panaszok

7.1.  A fogyasztó  panaszát  e-mailben,  telefonon,  vagy  írásban terjesztheti elő.  A Tóth – Rabóczki Kft. az írásban közölt panaszokra, ideértve az e-mailen érkezetteket is, legkésőbb harminc napon belül érdemben válaszol. A szóban előadott panaszt haladéktalanul ki kell vizsgálni,  és  ha  a  fogyasztói igényt  nem  fogadja  el,  a  panaszról köteles  jegyzőkönyvet felvenni, és a fogyasztói kifogásra harminc napon belül érdemben reagálni.

 

8.  Adatkezelés

 

8. 1. A webáruház használata során a Tóth – Rabóczki Kft. a részére átadott személyes adatokat bizalmasan kezeli, harmadik személyek számára nem adja ki, kivéve, ha ez a szolgáltatás teljesítéséhez kapcsolódik (pl. a GLS Futárszolgálat. részére). A webáruház böngészése során technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. Ezen adatokat a Tóth – Rabóczki Kft. kizárólag jogilag hitelesen igazolt és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére.

8. 2. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem

szeretné engedélyezni ezek használatát, letilthatja böngészője beállításaiban, ekkor azonban a szolgáltatás bizonyos elemei vagy egésze nem lesz használható. A cookie-k személyes adatot nem tárolnak.

8. 3. A Tóth – Rabóczki Kft. a megrendelés folyamán rögzített adatokat a megrendelés

teljesítéséhez használja fel.  Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra.

8. 4. A vevő adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban, a  budapest@taca.hu email

címen.

Jelen  általános  szerződési  feltételekben  nem  szabályozott  kérdésekben  az  2013.  évi  V. törvény a Polgári Törvénykönyvről, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII törvény rendelkezései az irányadók.

 

A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá a megrendelések rögzítésével elfogadja a Tóth  –  Rabóczki  Kft.  Táplálékallergia  Centrum  webáruházának  általános  szerződési feltételeit és adatkezelési elveit.

 

Javasoljuk,  hogy  bármilyen  (tehát  nem  csak  webáruházunk  esetén)  online  vásárlás  előtt mindig olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket vagy az Üzletszabályzatot.  A fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségek: http://jarasinfo.gov.hu/.

 

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

 

1. Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

 

Ön a Tóth – Rabóczki Kft hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

 

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

 

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő fogyasztói szerződés esetén egy év.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Tóth – Rabóczki Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

 

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

 

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

 

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

 

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

 

a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

 

A Kormány a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény 66. § (1) bekezdés d) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

 

I. FEJEZET

 

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

 

1. Hatály

 

1. § (1) E rendeletben foglaltakat a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződésekre (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) kell alkalmazni.

 

(2) E rendelet meghatározza a fogyasztói szerződéssel kapcsolatos tájékoztatás és a teljesítés egyes szabályait, továbbá a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződés esetében a szerződés megkötésére és az elállási, illetve a felmondási jogra vonatkozó részletes szabályokat.

 

(3) E rendeletet akkor kell alkalmazni, ha az Európai Unió általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusát átültető jogszabály eltérően nem rendelkezik.

 

(4) E rendeletben foglaltaktól a fogyasztó javára a felek megállapodása eltérhet.

 

2. § Nem terjed ki a rendelet hatálya:

 

a) a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény szerinti szociális szolgáltatásokra;

 

b) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény szerinti gyermekjóléti alapellátásokra és gyermekvédelmi szakellátásokra;

 

c) az egészségügyről szóló törvény szerinti egészségügyi ellátásra irányuló szerződésre;

 

d) a szerencsejáték szervezéséről szóló törvény szerinti szerencsejátékkal kapcsolatos szerződésre;

 

e) a pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos szerződésre;

 

f) az ingatlan tulajdonjogának megszerzésére, vagy átruházására irányuló szerződésre, kivéve a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló törvény szerinti ingatlanközvetítői tevékenységre, valamint ingatlanvagyon-értékelő és közvetítői tevékenységre irányuló szerződést;

 

g) olyan kivitelezési szerződésre, amelynek tárgya új építmény építése, vagy meglévő építmény, építményrész, önálló rendeltetési egység vagy helyiség jelentős átalakítása;

 

h) a lakóépület lakáscélú bérbeadására irányuló szerződésre, kivéve a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló törvény szerinti ingatlanközvetítői tevékenységre, valamint ingatlanvagyon-értékelő és közvetítői tevékenységre irányuló szerződést;

 

i) az utazási szerződésre;

 

j) a szállás időben megosztott használati jogára, a hosszú távra szóló üdülési termékekre vonatkozó szerződésekről, valamint a tartós szálláshasználati szolgáltatási tevékenységről szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó szerződésre;

 

k) a közjegyző által okiratba foglalt szerződésre;

 

l) élelmiszer és egyéb mindennapi fogyasztásra szánt terméknek a fogyasztó lakóhelyére, tartózkodási helyére vagy munkahelyére történő gyakori és rendszeres szállítására vonatkozó szerződésre;

 

m) az automata vagy automatizált üzlethelyiség útján kötött szerződésre;

 

n) az elektronikus hírközlési szolgáltatóval nyilvános telefonállomás igénybevétele útján annak igénybevétele céljából, vagy telefon-, internet- vagy telefax-összeköttetés egyszeri igénybevétele céljából kötött szerződésre.

 

3. §1 A személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény szerinti személyszállítási szolgáltatásokkal, és a légi közlekedésről szóló törvény szerinti légi személyszállítással, valamint a vízi személyszállítás feltételeiről szóló jogszabály szerinti személyszállítással kapcsolatos szerződésre kizárólag a 7. § és a 15. § (1) és (2) bekezdése alkalmazandó.

 

2. Értelmező rendelkezések

 

4. § E rendelet alkalmazásában:

 

1. digitális adattartalom: digitális formában előállított vagy nyújtott adat;

 

2. fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott fogyasztó;

 

3. járulékos szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amely távollevők között vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződéshez kapcsolódó egyéb termék értékesítésére, vagy szolgáltatás nyújtására irányul, amelyet a vállalkozás vagy a vállalkozással kötött megállapodás alapján harmadik személy nyújt;

 

4. jelentős átalakítás: meglévő építmény, építményrész, önálló rendeltetési egység, helyiség bővítése, bontása vagy átalakítása érdekében végzett, építési tevékenységek közül

 

a) a külön jogszabály szerint építésügyi, építésfelügyeleti hatósági vagy örökségvédelmi hatósági eljáráshoz kötött építési tevékenység;

 

b) az a) pont hatálya alá nem tartozó építési tevékenységkörben az építményen az összes építmény-homlokzati felületet érintő utólagos hőszigetelést, az összes homlokzati nyílászáró cseréjét, az összes homlokzatfelület színezését, és egy teljes homlokzatfelület képzésének megváltoztatását magában foglaló tevékenység; vagy

 

c) az a) pont hatálya alá nem tartozó építési tevékenységkörben az építmény legalább 50%-át érintő, alaprajzi elrendezést megváltoztató építési tevékenység.

 

5. jótállás: a Polgári Törvénykönyv szerinti, valamint külön jogszabályban a fogyasztói szerződésekre meghatározott kötelező jótállás;

 

6. nyilvános árverés: olyan értékesítési módszer, amelynek során a vállalkozás az árverező által lefolytatott átlátható, versenyszerű licitálás keretében szerződéskötésre tesz ajánlatot a fogyasztóknak, akik az árverésen személyesen megjelennek vagy ennek lehetősége számukra biztosított, és amelyen a sikeres licitáló arra vállal kötelezettséget, hogy az ajánlatban foglaltak szerint szerződést köt. Nem minősül nyilvános árverésnek a fogyasztók és vállalkozások rendelkezésére álló árverési célú internetes honlap használata;

 

7. pénzügyi szolgáltatás: a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletével kapcsolatos feladatkörében eljáró Magyar Nemzeti Bank által felügyelt tevékenységet folytató szervezeteknek, személyeknek Magyar Nemzeti Bank által felügyelt tevékenysége;

 

8. szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amely nem minősül termék adásvételére irányuló szerződésnek;

 

9. tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs, a CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél;

 

10. távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;

 

11. távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;

 

12. termék: ingó dolog, kivéve a végrehajtási eljárás vagy más hatósági intézkedés folytán eladott dolog; terméknek minősül a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia;

 

13. üzlethelyiség:

 

a) bármely ingatlan, ahol a vállalkozás a tevékenységét állandó jelleggel folytatja;

 

b) bármely ingó dolog, ahol a vállalkozás a tevékenységét szokásos jelleggel folytatja;

 

14. üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,

 

a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;

 

b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;

 

c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás - a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett - személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy

 

d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;

 

15. vállalkozás: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott vállalkozás.

 

5. § E rendelet alkalmazásában

 

a) termék adásvételére irányuló szerződésnek minősül az olyan, szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés is, amely alapján a vállalkozás termék tulajdonjogának az átruházására is köteles;

 

b) nem minősül üzlethelyiségen kívül kötött szerződésnek a vásáron, piacon és közterületen végzett értékesítő tevékenység.

 

II. FEJEZET

 

A FOGYASZTÓI SZERZŐDÉSEK KÖZÖS SZABÁLYAI

 

3. A szerződéskötést követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó szabályok

 

6. § Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. E rendelkezés nem érinti az elektronikus hírközlési szolgáltató azon jogát, hogy a hívásokért díjat számítson fel.

 

7. § (1) A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel.

 

(2) Az (1) bekezdés nem érinti azon jogszabályi rendelkezéseket, amelyek egy adott fizetési mód igénybevételéért díj vagy egyéb fizetési kötelezettség felszámítását tiltják.

 

4. Nem kért értékesítés

 

8. § (1) A vállalkozás nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan terméket értékesít vagy olyan szolgáltatást nyújt, amelyre nézve nem jött létre szerződés.

 

(2) A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a vállalkozás ajánlatának - hallgatólagos - elfogadását.

 

III. FEJEZET

 

AZ ÜZLETHELYISÉGEN KÍVÜL KÖTÖTT ÉS A TÁVOLLÉVŐK KÖZÖTT KÖTÖTT SZERZŐDÉSTŐL ELTÉRŐ SZERZŐDÉSEKRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK

 

5. A szerződéskötést megelőző tájékoztatás

 

9. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződéstől eltérő szerződés esetén a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt tájékoztatni a fogyasztót

 

a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben;

 

b) a vállalkozás nevéről, a vállalkozás székhelyének postai címéről, és - ha azzal rendelkezik - a telefonszámáról, és az elektronikus levelezési címéről;

 

c) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy - ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani - annak számítási módjáról, valamint az ezen kívül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról és a postaköltségről), vagy, ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel;

 

d) a teljesítés feltételeiről, különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról;

 

e) a kellékszavatosságra, a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettség fennállásáról, valamint az értékesítés utáni szolgáltatások és a jótállás meglétéről, feltételeiről;

 

f) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről;

 

g) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről;

 

h) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről;

 

i) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való bármilyen vonatkozó együttműködési képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően;

 

j) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről.

 

(2) A vállalkozást nem terheli az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatási kötelezettség azon információk vonatkozásában, amelyek a körülmények alapján nyilvánvalóak.

 

(3) Az (1) bekezdés e) pontja szerinti tájékoztatást a vállalkozás a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség. E tájékoztatás a 3. mellékletben foglalt mintatájékoztató útján is megadható.

 

10. § Nem kell alkalmazni a 9. §-t az olyan mindennapi élet szokásos szükségleteinek fedezése körébe tartozó kisebb jelentőségű szerződésre, amelyet a szerződéskötés időpontjában teljesítenek.

 

IV. FEJEZET

 

AZ ÜZLETHELYISÉGEN KÍVÜL KÖTÖTT ÉS A TÁVOLLÉVŐK KÖZÖTT KÖTÖTT SZERZŐDÉSEKRE VONATKOZÓ KÜLÖNÖS SZABÁLYOK

 

6. A szerződéskötést megelőző tájékoztatás

 

11. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés és távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót

 

a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben;

 

b) a vállalkozás nevéről;

 

c) a vállalkozás székhelyének postai címéről, és - ha azzal rendelkezik - a telefonszámáról, a telefaxszámáról és az elektronikus levelezési címéről, továbbá annak a vállalkozásnak a nevéről és postai címéről, akinek a nevében eljár;

 

d) a vállalkozás üzleti tevékenysége helyének postai címéről, és annak a vállalkozásnak a postai címéről, akinek a nevében eljár, akihez a fogyasztó a panaszait címezheti, ha e cím a c) pont szerint megadott címtől eltér;

 

e) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy - ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani - annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel;

 

f) határozatlan időre szóló vagy előfizetést magában foglaló szerződés esetében arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. Ha az ilyen szerződés átalánydíjas, arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege egyúttal a teljes havi költséget is jelenti. Ha az összes költséget nem lehet előre kiszámítani, a fogyasztót tájékoztatni kell az ellenszolgáltatás összegének kiszámításának módjáról;

 

g) a szerződés megkötéséhez alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz használatának díjáról, ha e díj emelt díjnak minősül;

 

h) a teljesítés feltételeiről, így különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról;

 

i) a 20. § szerinti jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen a 22. §-ban foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról;

 

j) arról, hogy a 20. § szerinti jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, ha a vállalkozás nem vállalta e költség viselését, és - a távollévők között kötött szerződés esetében - a termék postai küldeményként nem küldhető vissza;

 

k) arról, hogy a fogyasztó a 26. § szerint köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit, ha a 13. § vagy a 19. § esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a 20. § szerinti felmondási jogát;

 

l) arról, ha a 29. § alapján a fogyasztót nem illeti meg a 20. § szerinti jog, illetve azokról a körülményekről, amelyek teljesülése esetén a fogyasztó elveszíti a 20. § szerinti jogát;

 

m) a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről;

 

n) az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatások, valamint a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről;

 

o) arról, hogy rendelkezésre áll-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex, illetve a magatartási kódexről történő másolatkérés módjáról;

 

p) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről;

 

q) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről;

 

r) a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról;

 

s) a fogyasztó által a vállalkozás kérésére fizetendő vagy biztosítandó letét vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtásáról és annak feltételeiről;

 

t) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről;

 

u) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően;

 

v) a jogszabályi előírás vagy a vállalkozás döntése alapján a vállalkozásra nézve kötelező peren kívüli panaszkezelési mód és vitarendezési mechanizmus igénybevételének lehetőségéről, valamint az ehhez való hozzáférés módjáról;

 

w) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről.

 

(2) Ha a vállalkozás nem tett eleget az (1) bekezdés e) és f) pontjaiban meghatározott valamennyi járulékos költségre vagy az (1) bekezdés j) pontjában meghatározott költségre vonatkozó tájékoztatási követelménynek, a fogyasztó nem köteles megfizetni e költségeket.

 

(3) Nyilvános árverés esetén a vállalkozás (1) bekezdés b), c) és d) pontjában meghatározott adatai helyett az árverező vállalkozás azonos adatai is megadhatók.

 

(4) Az (1) bekezdés i), j) és k) pontjában meghatározott tájékoztatás az 1. mellékletben foglalt mintatájékoztató megfelelő kitöltésével is megadható.

 

(5) A vállalkozás az (1) bekezdés m) pontja szerinti és az n) pontban a jótállásra vonatkozó tájékoztatást a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség. E tájékoztatás a 3. mellékletben foglalt mintatájékoztató útján is megadható.

 

(6) Az (1) bekezdés szerinti tájékoztatás a szerződés részét képezi és nem módosítható, kivéve, ha a szerződő felek erről kifejezetten megállapodnak.

 

(7) Az e §-ban meghatározott tájékoztatási kötelezettség teljesítésének bizonyítása a vállalkozást terheli.

 

7. A szerződéskötésre vonatkozó formai követelmények üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetén

 

12. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetén a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésében előírt tájékoztatást a fogyasztóval papíron vagy - a fogyasztó beleegyezése esetén - más tartós adathordozón közli. A tartós adathordozón rendelkezésre bocsátott tájékoztatást olvasható módon, világos és közérthető nyelven kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

 

(2) A szerződéskötést követően a vállalkozás átadja a fogyasztónak az aláírt szerződés másolatát, vagy a szerződéskötést papíron vagy - a fogyasztó beleegyezése esetén - más tartós adathordozón visszaigazolja. A visszaigazolás tartalmazza a fogyasztónak a 29. § (1) bekezdés m) pontja szerint adott nyilatkozatát.

 

(3) Az olyan üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetében, ahol a fogyasztó kifejezetten kérte a vállalkozás javításra vagy karbantartásra irányuló szolgáltatását, és a szerződő felek azonnal teljesítik szerződéses kötelezettségeiket, feltéve, hogy a fogyasztó által fizetendő összeg nem haladja meg kétszáz eurónak a Magyar Nemzeti Bank tájékoztatás megadásának napján érvényes hivatalos deviza-középárfolyama szerint megfelelő forintösszeget

 

a) a vállalkozás papíron vagy - a fogyasztó beleegyezése esetén- más tartós adathordozón közli a fogyasztóval a 11. § (1) bekezdés b) és c) pontjában előírt tájékoztatást, továbbá az ellenszolgáltatás teljes összegét vagy annak kiszámítási módját, a teljes összegre vonatkozó becsléssel együtt;

 

b) a vállalkozás közli a fogyasztóval a 11. § (1) bekezdésének a), i) és l) pontjában előírt tájékoztatást, azonban a fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján nem köteles azt papíron vagy más tartós adathordozón átadni, és

 

c) a szerződéskötés visszaigazolása tartalmazza a 11. § (1) bekezdésében előírt tájékoztatást.

 

13. § A fogyasztó az arra vonatkozó kérését, hogy a vállalkozás a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését már a 20. § (2) bekezdése szerinti határidő lejárta előtt kezdje meg, köteles a vállalkozóval kifejezetten, tartós adathordozón közölni.

 

8. A szerződéskötésre vonatkozó formai követelmények távollévők között kötött szerződés esetén

 

14. § Távollévők között kötött szerződés esetén a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésében előírt tájékoztatást - világos és közérthető nyelven - a fogyasztóval közli, vagy azt a fogyasztó számára elérhetővé teszi az alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek megfelelő módon. A tartós adathordozón rendelkezésre bocsátott tájékoztatásnak olvashatónak kell lennie.

 

15. § (1) Ha a távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződés a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt felhívja a fogyasztó figyelmét a 11. § (1) bekezdés a), e), f), p), q) és r) pontjában meghatározott információkra.

 

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben a vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő, egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a vállalkozás nem tett eleget e bekezdésben foglalt kötelezettségének, a szerződés semmis. A semmisségre csak a fogyasztó érdekében lehet hivatkozni.

 

(3) A kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozás köteles legkésőbb a fogyasztó szerződéses ajánlatának megtételekor egyértelműen és olvashatóan feltüntetni az esetleges fuvarozási korlátozásokat és az elfogadott fizetési módokat.

 

16. § Ha a szerződést olyan távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával kötik meg, amelyen az információk megjelenítésére korlátozott hely vagy idő áll rendelkezésre, az ilyen szerződés megkötése előtt a vállalkozás az alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz útján közli legalább a 11. § (1) bekezdés a), b), e), f), i), p) és q) pontjában előírt tájékoztatást. A 11. § (1) bekezdésében meghatározott további információkat a vállalkozás a 14. §-sal összhangban bocsátja a fogyasztó rendelkezésére.

 

17. § Ha a vállalkozás távollevők közötti szerződés megkötését telefonon kezdeményezi, a telefonbeszélgetés megkezdésekor tájékoztatja a fogyasztót a vállalkozás nevéről, illetve annak a vállalkozásnak a nevéről, akinek a nevében telefonál, valamint arról, hogy a telefonhívás szerződés megkötésére irányul. E § nem érinti a vállalkozás 16. §-ban meghatározott kötelezettségét.

 

18. § A távollévők között kötött szerződés megkötését követően - ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor, a szolgáltatásnyújtására irányuló szerződés esetén legkésőbb a szolgáltatás teljesítésének megkezdésekor - a vállalkozás tartós adathordozón visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza

 

a) a 11. § (1) bekezdésében meghatározott tájékoztatást, kivéve, ha azt a vállalkozás már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a fogyasztónak megadta; és

 

b) ha a fogyasztó a 29. § m) pontja szerinti nyilatkozatot tett, az erre vonatkozó visszaigazolást.

 

19. § A fogyasztó az arra vonatkozó kérését, hogy a vállalkozás a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését már a 20. § (2) bekezdése szerinti határidő lejárta előtt kezdje meg, köteles a vállalkozóval kifejezetten közölni.

 

9. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog

 

20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

 

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

 

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

 

aa) a terméknek,

 

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

 

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

 

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

 

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

 

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

 

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

 

(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

 

10. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye

 

21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.

 

(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.

 

11. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

 

22. § (1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát

 

a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy

 

b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján

 

gyakorolhatja.

 

(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.

 

(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.

 

(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.

 

12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén

 

23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

 

(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

 

(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

 

(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

 

13. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

 

24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

 

(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

 

(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

 

25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.

 

26. § (1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, az elszámolás során a fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a fogyasztó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

 

(2) E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.

 

27. § A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:

 

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha

 

aa) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy

 

ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;

 

b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha

 

ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,

 

bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy

 

bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.

 

28. § A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24-26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.

 

14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

 

29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

 

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

 

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

 

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

 

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

 

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

 

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

 

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

 

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

 

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

 

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

 

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

 

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

 

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

 

(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

 

15. A fogyasztót megillető elállás vagy felmondás hatása a járulékos szerződésekre

 

30. § (1) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéshez vagy a távollevők között kötött szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, a fogyasztó 20. § szerinti jogának gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti.

 

(2) A fogyasztó a vállalkozásnak a járulékos szerződés felbontásából vagy megszüntetéséből eredő kárát nem köteles megtéríteni, és a szerződés felbontásával vagy megszüntetésével összefüggésben tőle egyéb költség - a 23. § (3) bekezdésében, valamint a 24-26. §-ban meghatározott esetek kivételével - nem követelhető.

 

(3) A vállalkozás köteles a járulékos szerződésben részt vevő harmadik személy szerződő felet a fogyasztó elállásáról vagy felmondásáról haladéktalanul értesíteni.

 

V. FEJEZET

 

ELJÁRÁS A SZERZŐDÉSKÖTÉSRE VONATKOZÓ TÁJÉKOZTATÁSI ÉS FORMAI KÖVETELMÉNYEK ÉS A SZERZŐKÖTÉST KÖVETŐ TELEFONOS KAPCSOLAT TARTÁSRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK MEGSÉRTÉSE ESETÉN

 

31. § (1) A 9. §, a 11. § (1), (3)-(5) és (7) bekezdésében, a 12. § (1) és (3) bekezdésében, a 14-17. §-ban és a 18. § a) pontjában foglalt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényben meghatározott hatóság jár el az ott meghatározott szabályok szerint.

 

(2) A 6. §-ban foglalt rendelkezés megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.

 

(3) Az (1) és (2) bekezdésben említett rendelkezések a fogyasztóvédelemről szóló törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések.

 

VI. FEJEZET

 

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

 

32. § Ez a rendelet 2014. június 13-án lép hatályba, rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.

 

33. § Ez a rendelet a fogyasztók jogairól, a 93/13/EGK tanácsi irányelv és az 1999/44/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv módosításáról, valamint a 85/577/EGK tanácsi irányelv és a 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2011. október 25-i 2011/83/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja.

 

Adatkezelési Tájékoztató

Cégünk
Cégünk a Tóth-Rabóczki Kft. (a továbbiakban: „Tóth-Rabóczki Kft.” vagy „cégünk”). Cégünk működteti a Táplálékallergia Centrumot.

Elérhetőségeink a következők:
Székhely: 1046 Budapest, Benczúr utca 10.
E-mail cím: budapest@taca.hu
Telefonszám:+36305560957
Web: www.taca.hu
Facebook: https://www.facebook.com/oldmillers/

A cégünkről, üzleteinkről további információt a RÓLUNK menüpont alatt találhat.

Az Adatkezelési Tájékoztató célja, tartalma és hatálya

Ezen Adatkezelési Tájékoztató (a továbbiakban: Tájékoztató) célja, hogy Ön meggyőződhessen arról, hogy személyes adatai cégünknél biztonságban vannak, és tájékoztatást nyújtsunk Önnek arról, hogy miként használjuk személyes adatait annak érdekében, hogy Önt ki tudjuk szolgálni.


A Tájékoztató tartalmazza, hogy milyen típusú személyes adatokat gyűjtünk, miként gyűjtjük azokat, mire használjuk az Ön személyes adatait, mikor és milyen célból osztjuk meg a személyes adatokat más szervezetekkel, valamint tartalmazza az Ön jogaival és eljárási lehetőségeivel kapcsolatos információkat.


A jelen Tájékoztató hatálya kiterjed a cégünk honlapján, webshopjában, illetve facebook oldalán, illetve a cégünkkel való személyes, telefonos, valamint e-mail útján történő kapcsolatfelvétel során végzett adatkezelési tevékenységekre és az ezen adatkezelések által érintett természetesen személyekre. Az Adatvédelmi Tájékoztató a cégünk honlapján történő közzététellel lép hatályba.


Ha Önnek bármilyen kérdése vagy észrevétele van a Tájékoztatóval kapcsolatban, mielőtt használná a webshopunkat vagy bármilyen szolgáltatásunkat igénybe venné, illetve bármilyen módon bármely adatát megadná cégünknek, kérjük lépjen kapcsolatba cégünkkel a RÓLUNK menüpontban megadott elérhetőségeinken.


A Tóth-Rabóczki Kft. fenntartja a jogot, hogy a jelen Tájékoztatót egyoldalúan, előzetes általános értesítés nélkül módosítsa, a módosítást követő hatállyal.


Amennyiben a Tájékoztató technikai okok miatt bármikor nem elérhető a weboldalunkon, kérésére e-mailben megküldjük Önnek a mindenkor hatályos Tájékoztatót. 

Az adatkezelés módjai
Az Ön személyes adatait a Tóth-Rabóczki Kft. mint adatkezelő kezeli.


Az Ön adatait akkor kezeljük, amikor Ön valamilyen módon kapcsolatba lép velünk, illetve igénybe veszi szolgáltatásainkat, így például ha Ön üzleteink valamelyikében (lásd a KAPCSOLAT menüpont alatt) vásárol, webshopunkban vásárol akár regisztrációval, akár anélkül, részt vesz törzsvásárlói programunkban, Csodabogár kártyát használ nálunk, feliratkozik az elektronikus direkt marketing kommunikációra, így például hírlevelekre, amit e-mail vagy SMS formájában kaphat meg tőlünk, ha kapcsolatba lép velünk facebook oldalunkon, vagy részt vesz az általunk szervezett piackutatásokban, nyereményjátékokban vagy eseményeken. Az Ön adatait kezeljük akkor is, amikor cégünk veszi fel Önnel a kapcsolatot a szolgáltatásaink teljesítésével során, illetve azokhoz kapcsolódóan.


Cégünk munkatársainak az Ön adatainak kezelésével kapcsolatos eljárását saját belső adatvédelmi szabályzatunk írja le. 
Weboldalunk harmadik személyek által üzemeltetett weboldalakra mutató linkeket is tartalmazhat, illetve harmadik személyek weboldala is tartalmazhat a mi weboldalunkra mutató linket. Harmadik személyek által üzemeltetett weboldalakon található tartalomért nem vállalunk felelősséget.


Az adatkezelés jogszabályi háttere, fogalmak használata


Cégünk az Ön személyes adatait a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló, az Európai Parlament és az Európai Tanács (EU) 2016/679 rendeletének (a továbbiakban: „GDPR” vagy „Általános Adatvédelmi Rendelet”) és az egyéb adatvédelmi jogszabályoknak eleget téve kezeli, és minden esetben megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, amelyek a megfelelő biztonságos adatkezeléshez szükségesek. 


A Tájékoztatóban, illetve az Ön személyes adatainak kezelése során a fogalmakat az Általános Adatvédelmi Rendelet 4. cikkében meghatározottak szerint használjuk.


A cégünk által gyűjtött személyes adatok


Szolgáltatásaink igénybe vételéhez Öntől kapunk személyes adatokat, illetve más forrásból is kapunk személyes adatokat.


Ön az üzleteinkben történő vásárlás, a szolgáltatásaink megrendelése vagy a webshopunkba történő regisztráció, illetve a facebook oldalunkon vagy egyéb módon történő kapcsolatfelvétel során például a következő adatokat adhatja meg: 

 

  • az Ön nevét és kapcsolattartási adatait, ideértve például levelezési és e-mail címét, telefonszámát, egyéb internetes elérhetőségét, számlázási címét; valamint 
  • arra vonatkozó információt, ha törzsvásárlónk;
  • webshopunk esetében az Ön belépési azonosító adatait, mint például a felhasználónevét és az Ön által választott jelszót;
  • weboldalunk és webshopunk használatakor az IP címet;
  • ha Ön rendelkezik a cégünk által elfogadott Csodabogár kártyával;
  • ha Ön regisztrált vásárlónk, információ az online vásárlásairól (korábbi megrendelések);
  • szolgáltatásainkkal kapcsolatos tapasztalatait, szolgáltatásainkkal kapcsolatos preferenciáit; 
  • az Ön visszajelzéseit és észrevételeit vásárlói kutatásokban vagy kérdőívekben;
  • üzleteinkben Önről felvétel készülhet kamerarendszerünk által, amely felvételeket három munkanapig megőrizhetjük.

Más forrásokból, például információszolgáltató társaságoktól vagy online médiacsatornáktól származó személyes adatokat is használhatunk a vonatkozó jogszabályokkal összhangban. Az ilyen egyéb személyes adatok segítenek nekünk például a marketing kommunikációnk, online hirdetéseink javításában és hatékonyságának mérésében.
Nem gyűjtünk információkat szükségtelen mértékben, sem olyan információkat, amelyek szükségtelenek, vagy nem alkalmasak az elérni kívánt cél megvalósításához.

Cégünk nem gyűjt az Általános Adatvédelmi Rendelet 9. cikkében írt különleges adatokat, kérjük, ilyeneket ne is küldjenek a részünkre.

A webshopunkban használható diétaválasztó funkció nem rögzít adatokat.

Az adatkezelés célja


Az Ön személyes adatai felvételének és kezelésének célja, hogy Önnek szolgáltatást nyújtsunk, illetve Önt szolgáltatásainkról tájékoztassuk, valamint szolgáltatásaink színvonalát vásárlóink érdekében fejlesszük.

Így a személyes adatok felvételének és kezelésének célja különösen:

  • az Ön kiszolgálása üzleteinkben;
  • a cégünk weboldalán, elektronikus elérhetőségein megküldött és telefonon keresztüli megrendelések teljesítése;
  • az Ön weboldalunkon történő regisztrációja, a webshopunkban igénybe vehető szolgáltatásaink nyújtása céljából;
  • az Ön tájékoztatása facebook oldalunkon;
  • hírlevél küldése az Ön külön hozzájárulása alapján;
  • időszerű eseményekről való tájékoztatás;
  • kéretlen regisztrációk, visszaélések megelőzése és kiszűrése;
  • esetleges panaszok kezelése;
  • szolgáltatásaink nyújtása, az általunk nyújtott szolgáltatások ellenőrzése, átdolgozása, illetve bővítése;
  • szolgáltatásaink kiértékelése és elemzése;
  • az Ön véleményének kikérése, illetve igényfelmérés végzése;
  • a fentiekkel összefüggésben az Önnel történő kapcsolattartás;
  • üzleteink, a helyi közösségek, a vásárlók és a munkavállalók védelme.

Az adatkezelés jogalapja


Az adatkezelés jogalapja lehet az Ön hozzájárulása, szerződés teljesítése, szerződés teljesítését megelőzően az Ön kérésére bizonyos szükséges lépések megtétele, jogi kötelezettség teljesítése, az Ön vagy más személyek létfontosságú érdekeinek védelme, cégünk vagy más személyek jogos érdekeinek érvényesítése. Amennyiben valamelyik feltétel teljesül, az adatkezelés jogszerű.


Így abban az esetben, amikor Ön igénybe veszi szolgáltatásainkat üzleteinkben vagy webshopunkban, cégünk a szerződés teljesítése okán gyűjti a személyes adatokat, az Ön megrendelése teljesítésének követése pedig jogos érdekünk. Amennyiben telefonon rendel tőlünk, személyes adatainak felvétele a szerződés teljesítését megelőző szükséges lépés. 


Abban az esetben, ha kapcsolatba lépünk Önnel a szolgáltatásunkkal vagy annak minőségével kapcsolatban, ha kikérjük véleményét, felmérést készítünk, annak érdekében, hogy a Tájékoztatóban írtak szerint szolgáltatásainkat vásárlóink igényeivel összhangban fejleszteni tudjuk, jogos érdekünkre hivatkozunk; bizonyos esetekben, így például hírlevelek vagy ajánlatokkal történő egyéb közvetlen megkeresésekkor pedig az Ön hozzájárulására.


Abban az esetben, ha vitákat vagy panaszokat kezelünk, illetve az Ön kéréseit teljesítjük e körben, személyes adatait a jogi kötelezettségeink teljesítésére hivatkozással kezeljük, bizonyos esetekben pedig cégünk jogos érdekére vagy jogszabályi előírásokra hivatkozunk.


Az üzleteinkben működő kamerák kapcsán jogos érdekünkre, valamint az Ön vagy más személyek (így például munkavállalóink) létfontosságú érdekeinek védelme hivatkozunk.


A személyes adatok továbbítása


Az Ön személyes adatait nem tesszük hozzáférhetővé harmadik személyes számára az Ön engedélye nélkül.


Az alábbi esetekben oszthatunk meg személyes adatokat más szervezetekkel:

 

  • ha jogszabály vagy közhatalmi szerv kötelezi erre cégünket;
  • ha abból a célból kell megosztanunk személyes adatokat, hogy a jogainkat megalapozzuk, gyakoroljuk vagy megvédjük;
  • ha átszervezzük, eladjuk vagy átadjuk az üzletünket vagy annak egy részét;
  • ha szolgáltatásaink teljesítéséhez más szolgáltatókat veszünk igénybe, így például házhozszállítás, technológiai szolgáltatások (például weboldalunk, webshopunk és facebook oldalunk üzemeltetése), adatok tárolására irányuló szolgáltatások, a vásárlási fizetések kezelése webshopunkban és üzleteinkben történő vásárlás során, direkt marketinges cégek.

A házhozszállítás teljesítéséhez a GLS Hungary szolgáltatásait vesszük igénybe.

Weboldalunkat és webshopunkat a Shoprenter.hu Kft. üzemelteti. 

A személyes adatok tárolásának időtartama


Cégünk a személyes adatokat a szerződések teljesítéséig, illetve a webshopban és a facebookon történő regisztráció időtartama alatt kezeli. Az Ön személyes adatait ezt követően csak a szükséges ideig tároljuk, attól függően, hogy mi az adatgyűjtés célja, van-e jogszabályi kötelezettség az adat tárolására, illetve az Ön vagy más személyek létfontosságú érdekeinek védelme, cégünk vagy más személyek jogos érdekeinek érvényesítése okán mennyi ideig szükséges a tárolás.


Marketing és piackutatás


Az Ön előzetes hozzájárulása alapján a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos kiemelt ajánlatokat és híreket küldünk Önnek e-mail útján, illetve hírlevélben. Önt a webshopunkba történő regisztrációkor megkérdezzük, hogy kíván-e hírlevelet, illetve e-mailben marketing kommunikációt kapni. Ön bármikor nyilatkozhat úgy, hogy leiratkozik a hírlevélről, illetve nem kíván több e-mailt kapni, akár online, telefonon vagy az Önnek általunk küldött e-mailekben található „leiratkozás” linkre kattintással. Amennyiben Ön így visszavonja a hozzájárulását, nem fogunk több e-mailt küldeni Önnek a rendszereink teljes körű frissítése után.
A piackutatási célú megkeresések esetén – melyek célja a szolgáltatásaink javítása – Ön eldöntheti, hogy részt vesz-e azokban.
A facebook oldalunkat bármikor elhagyhatja saját döntése alapján.


Adatvédelmi jogok


Önnek joga van elkérni tőlünk az Önről tárolt személyes adatokat. Ha szeretne Önről tárolt személyes adatokról kivonatot kapni, kérjük, a KAPCSOLAT menüpont alatti elérhetőségeinken keressünk meg bennünket.


Ha Ön úgy gondolja, hogy az általunk nyilvántartott adatok nem megfelelőek vagy hiányosak, kérjük lépjen kapcsolatba velünk, és ki fogjuk javítani azokat.


Ha Ön tiltakozik a személyes adatainak kezelése ellen, kivizsgáljuk a tiltakozását. Ha összességében az Ön jogai jelentősebbek cégünk arra irányuló érdekeinél, hogy az Ön személyes adatait kezeljük, akkor az Ön kérése alapján megszüntetjük azok általunk történő kezelését vagy töröljük azokat. Amennyiben Ön személyes adatainak a direkt marketing céljaira történő használata ellen tiltakozott, személyes adatait nem fogjuk használni a továbbiakban e célokra.


Ha Ön jogszerűen megtiltja személyes adatainak használatát, de nem kívánja, hogy töröljük azokat, nem használjuk a személyes adatait.


Ha Ön személyes adatainak törlését kéri tőlünk, töröljük azokat, amennyiben jogos érdekeink érvényesítéséhez nincs szükségünk a továbbiakban az Ön személyes adatainak a nyilvántartására és Ön ezt kérte, amennyiben Ön visszavonta a személyes adatainak használatára vonatkozó hozzájárulását, és nincs más jogalapunk azok használatára, illetve ha nem jogszerűen kezeltük az Ön személyes adatait.


Ön kérheti adatainak más szervezetek, szolgáltatók részére történő továbbítását, illetve másolatban történő hordozhatóságát.


Panaszkezelés


Önnek jogában áll a személyes adatai cégünk által történő használatával kapcsolatban panaszt benyújtani az adatvédelmi hatósághoz.


Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)
Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
Telefon: +3613911400
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Weboldal: http://www.naih.hu/